آخرین اخبار

افزایش موارد مثبت آنفولانزای فصلی در کهگیلویه و بویراحمد

رئیس مرکز بهداشت کهگیلویه و بویراحمد گفت: تعداد مبتلایان به آنفلونزای فصلی در حال افزایش است

اشتراک گذاری
08 آبان 1402
کد مطلب : 9003

به گزارش توازن و به نقل از خبرگزاری فارس از یاسوج، محمد ملک‌زاده در نشست کمیته استانی بیماری‌های حاد تنفسی با محوریت آنفلونزای استانی و فوق حاد پرندگان گفت: آنفولانزای فصلی یک بیماری ویروسی است و علائم آن تب، سردرد، دردهای عضلانی، گلو درد، آبریزش بینی، سرفه و در مواردی تهوع و استفراغ است.

رئیس مرکز بهداشت کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه آنفولانزا فصلی در حال افزایش است و سیستم بهداشت و درمان در آماده‌باش قرار داشته باشند، گفت: از مجموعه ۲۵۵ نمونه که در شهریور ماه گرفته شد ۵۲ نمونه کووید مثبت بود اما هیچ مورد آنفولانزای وجود نداشت.

وی بیان کرد: در مهر ماه از مجموعه ۴۴۰ نمونه ۵۹ مورد کووید ۱۹ بود و ۲۹ مورد هم آنفولانزای فصلی بود که رشد ۶.۵ درصدی را نشان می‌دهد.

ملک‌زاده عنوان کرد: در آبان ماه پنج مورد نمونه‌ها کووید ۱۹ و ۱۶ نمونه آنفلونزای فصلی بود و رشد آنفولانزا از ۶.۵ مهرماه به‌ ۱۳ درصد در آبان ماه رسید.

وی با بیان اینکه در مکان‌های بسته مانند مدارس و همچنین در شرایطی که رطوبت بالا است ویروس رشد بیشتری دارد، گفت: دوره بیماری یک تا سه روز و دوره فراگیری سه تا پنج روز است و بعد از هفت روز علائم بیماری کاهش پیدا می‌کند و اگر درمان شود علائم بیماری کمتر است.

رئیس مرکز بهداشت کهگیلویه و بویراحمد خواستار شناسایی افراد در معرض خطر شد و گفت: افراد بالای ۵۰ سال و کودکان زیر پنج سال، مادران باردار، افرادی که در آسایشگاه کار می‌کنند، بیماران قلبی، بیماران کلیوی و افراد دارای بیماری زمینه‌ای و کسانی که سیستم ایمنی مختلی دارند افراد در معرض خطر آنفولانزا هستند.

ملک‌زاده با بیان اینکه کودکان ۶ تا ۱۸ سال به خصوص کسانی که آسپرین مصرف می‌کنند در معرض ابتلا به آنفلونزای فصلی هستند، گفت: هدف از درمان و مراقبت‌های آنفلونزا آمادگی در برابر این بیماری ویروسی، مقابله با وقوع اپیدمی، کاهش موارد ابتلا به بیماری، کاهش مرگ و میر ناشی از آنفولانزا از طریق افزایش سلامت سلامت هستیم.

ملک‌زاده در خصوص شیوع آنفلونزای پرندگان گفت: شیوع آنفولانزای پرندگان افزایش پیدا کرده که نیازمند به اطلاع‌رسانی وسیع و گسترده‌ای در خصوص آنفلونزای پرندگان هستیم.

پایان پیام/



این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

این مطلب بدون برچسب می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

7 + 16 =